1. Prata med vår kundservice
Det enklaste för dig som kund är att kontakta vår Kundservice. Då kommer vi försöka lösa ditt ärende tillsammans med dig:
Ring: 0771-615 615 (vardagar kl 09-17)
Mejla oss: info@sbmforsakring.se
Skicka brev: Kundservice SBM Försäkring AB, Box 27142, 102 52 STOCKHOLM
2. Kontakta vår Kundombudsman
Om ditt ärende inte lösts med kundservice, så att du är nöjd, så kan du vända dig till vår kundombudsman. Vår kundombudsman kommer då pröva ditt ärende så att du får ett slutligt besked. Samtliga ärenden som prövas av vår kundombudsman kontrolleras även av SBMs kvalitetsansvariga innan beslut meddelas. Detta för att du som kund alltid ska få en så rättvis bedömning som möjligt.
Skicka brev: Kundombudsman, SBM Försäkringar AB, Box 27142, 102 52, STOCKHOLM
3. Vår överprövningsnämnd
Om du efter kontakt med vår kundombudsman fortfarande känner att du inte är nöjd med beslutet så finns det även möjlighet att få ärendet ytterligare prövat av SBMs överprövningsnämnd, mer information om detta framgår av beskedet från Kundombudsmannen
4. Ytterligare prövning
Om vi har försökt att lösa problemen tillsammans och du inte är helt nöjd med resultatet finns det andra möjligheter för dig att få ditt ärende prövat. Du kan alltid vända dig till någon instans utanför mySafety för att få ditt ärende prövat.
- Klagomålsansvarig på mySafety är Björn Ericsson. Kontakta klagomålsansvarig direkt på klagomalsansvarig@sbmforsakring.se om problemet kvarstår trots att våra ordinarie instanser har prövat ärendet enligt förfarandet på föregående sida.
- Allmänna reklamationsnämnden (ARN) kan pröva privatpersoners försäkringsfrågor i vissa fall. ARN:s prövning är kostnadsfri och beslutet har form av en rekommendation.
- Konsumenternas försäkringsbyrå kan ge dig rådgivning eller vänd dig till Konsumentverket.
- Din kommunala konsumentvägledare (Hallå konsument) kan också hjälpa dig med frågor.
- Du kan också gå till domstol med ditt ärende. Närmaste tingsrätt kan lämna information om hur man i så fall går tillväga.