Kontakta kundservice via vårt kontaktformulär nedan, våra öppettider är vardagar kl 09-17. Du hittar också många bra svar i vår FAQ.
För att anmäla skada, vänligen fyll i formuläret för skadeanmälan.
Du kan just nu uppleva lite längre svarstider från vår kundservice och våra skadehanterare, men vi gör allt vi kan för att arbetet ska gå så smidigt som möjligt.
Behöver du vägassistans?
För dig som har Väghjälpsförsäkring, ring larmnumret: 0771-88 89 90
Information: Från och med 1 mars höjer vi fakturaavgiften till 39 kr. Passa på att teckna autogiro eller e-faktura så slipper du avgiften och sparar dessutom in på miljön. Läs mer hur du anmäler autogiro här.
Vanliga frågor gällande betalningspåminnelser
Jag har fått flera betalningspåminnelser, vad beror detta på?
Detta beror på en miss i vårt system som har resulterat i att betalningspåminnelser inte skickats ut ordentligt. Detta är något som dessvärre sträcker sig en längre tid tillbaka, vilket gör att du kan ha fått flera påminnelser.
Jag har inte möjlighet att betala mina betalningspåminnelser, vad ska jag göra?
Om du inte kan betala dina dina betalningspåminnelser direkt kan du kontakta oss här nedanför (använd formuläret).
Jag känner inte till att jag har någon försäkring hos er, vad ska jag göra?
Du har i samband med tecknandet av försäkring hos oss ingått avtal och mottagit försäkringsbrev för din försäkring. Vi hänvisar till de försäkringsbrev du mottagit (postalt eller på email). Om du fortsatt har frågor är du givetvis välkommen att kontakta oss här nedan (använd formuläret).
Får ni skicka påminnelsefakturor som är ifrån tidigare i försäkringsprioden?
Ja, du har idag en aktiv försäkring hos oss och i och med ditt avtal som du ingick med oss vid tecknandet har du ålagt dig att betala för hela din försäkringsperiod. Detta innebär att vi har rätt att skicka påminnelse på obetald faktura till dig.
Varför kommmer påminnelsefakturorna nu?
På grund av en miss i vårt system har inga påminnelser skickats ut under en period. När det kom till vår kännedom justerade vi felet och har valt att skicka ut påminnelserna.
Måste jag betala påminnelserna?
Ja, det föreligger ett betalkrav på påminnelsefakturan/fakturorna. De avser försäkringsperiod du förbrukat under en idag fortsatt pågående försäkringsperiod.
Kontaktformulär
Kom i kontakt med SBM Försäkringar
Kundservice
Telefon: 0771-615 615 (vardagar kl 09-17)
E-post: info@sbmforsakring.se
Brev: SBM Försäkring AB, Box 45110, 104 30 Stockholm
Betalningsinformation och Organisationsnummer
Huvudkontor
Besöksadress: Rådmansgatan 40, 113 57 Stockholm
Betalningsinformation
Bankgiro: 5015-8401
Autogiro: Läs mer om våra betalalternativ
Organisationsnummer
SBM Försäkring AB: 556503-9889